Csoportban, forgószínpadszerűen dolgoznak a gyerekek az órák harmadában, tantárgytól függetlenül.
Az iskolán kívüli foglalkozások tapasztalatait, élményét felhasználják a tanórákon. Például: a múzeumban látott állatok nevét diktálják a német órán. A szív feladatáról látott előadás alapján dolgoznak matematika órán, például a hallott számokat bontják helyi érték szerint.
A tantermekben (a zsúfoltság ellenére) is rend van.
A gyerekek szabadon használt eszközöket, játékokat a helyükre teszik.
Előfordul 1. évfolyamon az „üres”, vonalazás nélküli
tábla.
A tantermek 20%-a interaktív táblával felszerelt,
azokat használják is a pedagógusok minden órán. Kevés a CD vagy DVD lejátszó, a
nyelvtanításhoz alig használnak autentikus hanganyagot.
Töltőtollal írnak a gyerekek már az 1. osztályban.
Nem alkalmaznak csoportbontást a nyelvtanulás során.
Csoportbontás van 1. évfolyamon a fejlesztésre is
használható órán, ami a pedagógusnak tanítással le nem kötött idejének számít.
A tankönyveke ingyenesek, évekig használják őket
(tavaly volt tankönyvváltás), mégis nagyon szép, újszerű állapotban vannak.
A gyerekek gyümölcsöt, zöldséget visznek tízóraira.
Van aki az iskolában ebédel, a rászoruló családok gyerekei ingyen étkezhetnek.
A különleges bánásmódot igénylő diákok egyéni
fejlesztést is kapnak, illetve heti 5-6 órában a fejlesztőpedagógus a
tanteremben egyénileg segíti a kisgyereket a feladatok megoldásában. 2.
évfolyamosok esetében ez heti 3-4 óra, a 3-4. évfolyamosok esetében szinte
nincs is osztálytermi támogatás, csak külön fejlesztő foglalkozás.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése